söndag 26 maj 2013

bakläxa Nestlé.


Jag är helt på Willes sida när det gäller bedömningen av laxgrytan från Nestlé. Inte bra. Nästan på gränsen till riktigt äckligt. Hur fel kan det bli med lax, potatis och morötter undrar jag? 

För mig tog det emot att smaka redan när jag kände doften. Men smaka måste man ju såklart, dels för att kolla temperaturen men också för att testa HUR det smakar. När det gäller ingrediensförteckningen så känns det sådär att vatten kommer högst upp. Hade jag själv gjort en puré med samma ingredienser så är jag inte säker på att vatten behövs. Grönsakerna/rotfrukterna innehåller mycket vatten så konsistensen blir bra ändå. Billigare för Nestlé helt klart - få i mycket vatten och lite stärkelse på det så blir det en finfin konsistens.

Jag får ta och testa om en hemlagad variant med samma ingredienser funkar bättre för Wille. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar